پمپ آب آبرسانی | پایا گسترش

پایا گسترش در راستای ارتقا و بهبود تامین و خدمات سیستم های بوستر پمپ های آبرسانی

پمپ آب آبرسانی | پایا گسترش

پایا گسترش در راستای ارتقا و بهبود تامین و خدمات سیستم های بوستر پمپ های آبرسانی

  • ۰
  • ۰

پمپ‌های سانتریفوژ شایع‌ترین نوع پمپ هستند که شامل انواع مختلف از جمله پمپ‌ آتش ، پمپ مکش ، پمپ هیدرولیکی ، پمپ دیزلی ، پمپ مغناطیسی و غیره می‌باشند.

پمپ‌های سانتریفیوژ از یک یا چند پروانه استفاده می‌کنند که به محور متصل و آن را می‌چرخانند، به این ترتیب انرژی لازم برای حرکت مایع داخل پمپ را فراهم کرده و مایع را فشرده می‌کنند تا آن را داخل سیستم لوله‌کشی انتقال دهند. نصب آنها معمولا سریع است، نیاز به تعمیر و نگهداری کمتر نسبت به سایر مدل‌ها دارند و تعمیر آنها نیز معمولا آسان است.

پمپ‌های سانتریفیوژ معمولا بهترین انتخاب برای مایعات ویسکوزیته (رقیق) و با سرعت جریان بالا هستند. همچنین از این پمپ‌ها در بسیاری از مناطق مسکونی، تجاری، صنعتی و شهری استفاده می‌شود. پمپ سانتریفیوژ چند مرحله‌ای دارای بیش از یک پروانه هستند و زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند که نیاز به فشار بیشتری است.

آنها عموما در محدوده‌های زیر کار می‌کنند:

  • جریان بین 5 تا 200/000 گرم در دقیقه
  • فشار کل بین 10 تا 7500 فوت
  • اسب بخار بین 0/125 تا 5000 اسب بخار

در ساخت این پمپ‌ها از انواع مواد مختلفی استفاده شده است، از جمله انواع مختلف پلاستیک و چدن یا فولاد ضدزنگ ، برنز، آلیاژهای مختلف و پلاستیک‌های خاص برای کاهش خوردگی و سایش، مسائل بهداشتی و یا در استعمال‌های سخت.

اتصالات لوله‌ها در پمپ‌های سانتریفیوژ با خطوط لوله‌کشی استاندارد در اندازه‌های کوچک و فلانژ در اندازه‌های بزرگ دردسترس هستند. برخی تولیدکنندگان همچنین اتصالات ویژه‌ای برای پمپ‌های ویژه دارند. محرک معمولی موتورهای القایی A.C هستند، اما برخی از تولیدکنندگان پمپ‌هایی با محرک D.C و یا سازگار با دیگر دستگاه‌های انتقال برق مانند موتور و گیربکس ارائه می‌دهند.

photo_2017-10-05_12-35-46

 

پمپ‌های سانتریفیوژ چطور کار می‌کنند؟

1-ابتدا پمپ، مایع داخل سیستم را به پورت مکش پمپ و از آنجا به ورودی پروانه هدایت می‌کند.
2- پروانه، مایع را در امتداد پره‌های چرخشی حرکت داده، که شتاب انرژی مایع را افزایش می‌دهد.
3- مایع از پره‌های پروانه دور شده و سپس به داخل حلقه یا پوشش دیفیوزر پمپ حرکت می‌کند، و در آنجا شتاب بالای مایع به وسیله یک فرآیند انتشار، به فشار بالا تبدیل می‌شود.
4- سپس مایع به پمپ تخلیه پمپ و از آنجا به خارج از سیستم و یا در پمپ‌های چند مرحله‌ای به مرحله بعد هدایت می‌شوند.

ظرفیت جریان پمپ‌های سانترفیوژ تا 1100 دور در دقیقه و فشار آنها حداکثر 300 فوت است. پمپ‌ها همچنین از مواد مختلفی از جمله برنز، چدن و فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند.

موارد استعمال پمپ‌ها بسیار گسترده است و در فرایندهای شهری صنعتی و کشاورزی و هر زمینه‌ای که نیاز به کنترل مایع باشد مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ساخت‌ پمپ ها از انواع مواد استفاده شده و می‌توانند میزان جریان را به 12/000 لیتر بر دقیقه برسانند.

پمپ سانتریفیوژ  در انواع مختلف پاسخگو نیاز اکثر کاربردهای صنعتی، می‌تواند جریان را تا 4500 دور در دقیقه، کل فشار را تا 780 فوت، و دمای مایع به 750 درجه فارنهایت برساند.

برای خرید پمپ آب روی کلمه  خرید پمپ آب خانگی کلیک کنید.

  • ۹۶/۰۷/۱۷
  • pump sab

خرید پمپ آب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی